باشگاه تکواندو کوثر (س) برازجان

اخبار روز تکواندو شهرستان,استان و کشور

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ باشگاه تکواندو کوثر (س) برازجان خوش آمد میگیم ... با نظرات و پیشنهاداتتون به ما در بهبود عملکرد وبلاگ کمک کنید لحضات خوشی رو واستون آرزومندیم

[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,

] [ 19:25 ] [ ]

[ ]

تکواندو هنری رزمی و ورزشی است که روش دفاع از خود را به هنرجو آموزش میدهد و به هنرجویان یاد میدهد که چگونه از دستها و پاهای خود برای دفاع کردن استفاده کنند. تکواندو از سه کلمه مجزای، "ته" به معنای پریدن ضربه زدن و خرد کردن با پا. "کوان" به معنای دفاع کردن، ضربه زدن و تخریب کردن با دست. "دو"، به معنای راه و روش تشکیل شده است. اگر چه معنای تکواندو روشی برای مبارزه با پا و دست است ولی محتوای آموزشی و فرهنگی تکواندو بر مبنای "دو" که راه و روش زندگیست بنیانگذاری شده تا جایی که محل تمرین تکواندو را "دوجانگ" یعنی محل زندگی نامگذاری کردند. اصول اخلاقی تکواندو یا همان "چونگ شین" عبارت اند از: احترام، بردباری و صبر، کنترل نفس، شرافت، روحیه سرسختی و شکست ناپذیری، انجام وظایف در مقابل پدر و مادر، اتحاد و یگانگی ملتهاست. فرم یا پوم سه چیست؟ فرم یکی از مهمترین جنبه های آموزشی هنرهای رزمی میباشد.


ادامه مطلب

[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,

] [ 18:43 ] [ amin ]

[ ]

تاریخچه تکواندو:

 تکواندو ورزشی است که منشاُ ومبداُشکل گیری آن کشورکره جنوبی (‌ایالت منچوری سابق)‌ میباشد . این کشوردرمیان کشورهای چین وژاپن قرارگرفته وازنظر سوق الجیشی دارای موقعیت خاصی بود که همواره برسرتصاحب آن مابین این کشورها درگیری شدیدصورت میپذیرفت ومردم کره با حس میهن پرستی همواره برای استقلال کشورخودباهر وسیله ممکن به دفاع از تجاوز ، تجاوزگران به سرزمین خود می پرداختند که یکی از بهترین روشهای دفاعی آنان استفاده ازفنون تکواندو بودکه درآن برهه اززمان با نامهای هوارانگ دو –تکیون و…… نامیده می شد . پس از اتحادقومهای مختلف برعلیه تجاوزگران وپیروزی آنان درجنگ وتشکیل یک حکومت واحد درکشور نام کشور ازمنچوری بنام کره که این نام الهام گرفته شده ازقوم کوریو که هسته مرکزی اتحاد اقوام کره بود گرفته شده بود ،تغییر پیدا نمود. درهمین زمان نیز ورزش رزمی کره بنام تکواندوثبت گردید( 15 آگوست 1945 میلادی ) ومسئولان آن ضمن تدوین قوانین ومقررات آموزشی واداری این ورزش درکره شروع به فعالیت جهت گسترش آن دردیگرکشورهای جهان شدند ونتیجه آن پس ازگذشت حدود شصت سال تلاش مستمر،حضورورزش تکواندوبعنوان یک ورزش مدرن امروزی دربزرگترین میادین ورزشی جهان اعم ازتورنمنت های بین المللی – قهرمانی قاره ای (آسیا – اقیانوسیه – اروپا – آمریکا – آفریقا )‌ قهرمانی جام جهانی – قهرمانی جهان (‌ازسال 1973)‌وازسال 2000 نیزبعنوان یک رشته رزمی رسمی وازبزرگترین ومعتبرترین میادین ورزشی جهان یعنی المپیک گردید که دراین اولین المپیک (سال 2000) کشور عزیزمان ایران با دوسهمیه بازیکن منتخب شده ازسوی فدراسیون جهانی بنام هادی ساعی ومجید افلاکی وسرمربی تیمهای ملی حسن ذوالقدری شرکت نموده ودروزن پنجم هادی ساعی با تمام مشکلات سیاسی واداری موجود که اثرگذار درنتابج مسابقات بین المللی میباشدموفق به کسب یک مدال برنز ارزشمندازالمپیک گردید .

ورود به ایران:


ادامه مطلب

[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,

] [ 17:59 ] [ amin ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه